unnamedLT Finansuoja Europos Sajunga POS 178x180Prienų „Revuonos“ pagrindinėje mokykloje pusantrų metų vykdomas Erasmus+ K1 programos projektas „Misija - patraukli ir saugi ateities mokykla“. Jo metu mokytojai dalyvauja įvairiuose seminaruose užsienyje, kurių metu kelia savo kvalifikaciją, gilina žinias bei tobulina įgūdžius, kad galėtų užtikrinti sėkmingą ugdymą ir šiuolaikišką bendravimą su mokiniais. Rudenį keturi mokyklos pedagogai lankėsi Paryžiuje, kur buvo kalbama apie įtraukųjį ugdymą ir jo keliamus iššūkius, kovo mėnesį grupė mokytojų Porto mieste gilinosi į STEAM taikymo galimybes ugdyme, o gegužės mėnesį mokytojai dalyvavo kursuose Barselonoje.

Barselonoje organizuoti kursai „Socialinių įgūdžių įgijimą“ skirti tam, kad suteiktų mokytojams galimybę įgyti būtinus įgūdžius ir žinias norint sėkmingai ir efektyviai bendrauti ir bendradarbiauti tiek su kolegomis, tiek su mokiniais. Pradžioje kalbėjomės apie socialinių įgūdžių svarbą bendraujant, bandėme suprasti nežodinių bendravimo būdų, tokių kaip kūno kalba, mimika, akių išraiška, įvairių nevalingų judesių ar balso tonas, reikšmes. Kartais kūno kalba daugiau pasako apie žmogaus jausmus ir būseną, negu jo pasakyti žodžiai. Ypač sunku prakalbinti paauglius, bet daug ką galima suprasti juos atidžiai stebint ir užduodant reikalingus klausimus, tad kito užssiėmimo metu mokėmės, kaip pradėti pokalbį ir jį palaikyti, kaip aktyviai klausyti ir parodyti supratimą. Pasirodo, kad įsitraukus į pokalbį negalima per daug įsijausti į pašnekovo problemas, reikia gebėti išlaikyti ribą tarp supratimo ir užuojautos, kalbėti užtikrintai ir pagarbiai, pasitikint savimi, tik taip galima sudaryti sąlygas pašnekovui pamatyti platesnį savo situacijos vaizdą, pažvelgti į problemą iš šalies ir pasiūlyti sprendimą.
Dirbant mokykloje neišvengiamai atsiduriame situacijose, kai tenka spręsti įvairius konfliktus, todėl diskutuodami ir atlikdami realių situacijų simuliacijas mokėmės, kaip elgtis iškilus konfliktinei situacijai, kaip reaguoti, kaip išklausyti konfliktuojančias puses, leisti joms išsakyti savo požūrį ir padėti ieškoti sprendimo išlaikant pagarbų toną ir supratimą.
Daug kalbėjome apie asmenis iš kitokios socialinės ar kultūrinės aplinkos, o ypač apie elgesio ar sveikatos sutrikimų turinčius vaikus ir elgesį su jais. Įdomiausia, kad lektorė nesistengė pateikti teorinės medžiagos, o arba dalijosi savo asmenine patirtimi dirbant su įvairių kultūrų atstovais, arba prašė mūsų pasidalinti savo patirtimi, išgyvenimais ir emocijomis, o tai privertė mus pažvelgti į šias problemas šiek tiek iš šalies, palyginti situaciją savo šalyje su kitų Europos šalių kontekstu.
Seminarai užsienyje ne tik suteikia žinių, bet gerokai praplečia ir mokytojų akiratį, leidžia pažinti Europos šalių kultūrą, istoriją, architektūrą, lavina anglų kalbos mokėjimo bei bendravimo įgūdžius, skatina naudotis skaitmeninėmis technologijomis, be kurių šiuolaikinė kelionė jau neįmanoma. Nepamirštama Barselonos atmosfera, garsaus architekto Gaudi muziejus ir jo statyta Šventosios šeimos bažnyčia, Guelio parkas ir kitos nepamirštamos vietos bei susitikimai su kelių Europos šalių mokytojais pakėlė mūsų nuotaiką, suteikė jėgų ir įkvepė naujiems darbams, nes mes įsitikinome, kad einame teisingu keliu.

346131858_223542263725583_41947607625455205_n.jpg unnamed.jpg