DSCF2056Baigiantis mokinių žiemos atostogoms Prienų „Revuonos“ pagrindinės mokyklos pedagoginiai darbuotojai rinkosi į metodinę dieną „Mokytojų patirtis – mokinių pažangai“. Šio renginio tikslas – pasidalinti žiniomis ir idėjomis, kurias mokytojai įgijo dalyvaudami kvalifikacijos tobulinimo renginiuose.
Renginį pradėjo specialioji pedagogė ir biologijos mokytoja Vida Petrulionienė. Ji kalbėjo apie emocijas, jų svarbą ir valdymą mokytojo darbe. Buvo pristatyta medžiaga iš seminaro „Emocijų valdymas pedagogo darbe“. Mokytojams buvo pateikti įvairių tyrimų rezultatai, paaiškintas emocijų vaidmuo, aptarti streso valdymo būdai. Pranešėja akcentavo, kad mokytojo emocija yra pats pirmas ir svarbiausias sėkmingo vaiko ugdymo veiksnys, o saugi mokykla - tai tokia mokykla, kur kiekvienas žino, ką daryti, kai kyla grėsmė.

Mokytojams reikia išmokti kalbėti neįtemptu balsu, pajusti savo ramaus balso grožį, nes neigiamos mokytojo emocijos pamokoje nulemia netinkamą mokinių elgesį. Buvo pristatytos dvi minčių valdymo technikos: „STOP“ ir „Lūžio metodas“. Susižainome su septyniomis švaros taisyklėmis, kurios padeda saugoti savo emocinę sveikatą.
Psichologė Violeta Bendinskienė ir direktorės pavaduotoja ugdymui Dalia Skučienė kalbėjo apie meno terapijos ir medijos priemonių panaudojimą ugdant vaikus ir jaunimą bei vykdant netinkamo elgesio prevencinę veiklą. Pranešime buvo aptarta nusikalstamumo tarp paauglių statistika, laiko tarpsniai, kada paauglys pats atsako už nusikalstamą veiką, o kada atsakomybė tenka tėvams. Buvo įvardintos veiksmingos ir neveiksmingos priemonės, kurios turi įtakos keičiant mokinio elgesį. Pranešime buvo pristatytos meno terapijos panaudojimo galimybės, organizavimo sąlygos ir praktiniai pavyzdžiai.
Socialinė pedagogė Rūta Palaimaitė-Juozaitienė pravedė vieną iš socialinių žaidimų, kurį galima panaudoti ugdomojoje veikloje.
Produktyviojo mokymosi klasės mokytoja Edita Ramanauskienė dalijosi patirtimi apie mokinių aktyvių susirinkimų organizavimą, jų struktūrą, mokytojo vaidmenį. Šie susirinkimai – puikus įrankis padedantis išsiaiškinti mokinių nuomones ir išgryninti idėjas. Pranešėja pastebėjo, jog norėdami gauti prasmingus mokinių atsakymus – turime išmokti prasmingai paklausti.
Lietuvių kalbos mokytoja Vytautė Kurtovienė kalbėjo apie skaitymo ir rašymo strategijų taikymą įvairių dalykų pamokose. Pranešimas buvo pradėtas klausimais: „Kas yra skaitymas?“, „Ar skaitymo išmokymas yra tik pradinių klasių ir lietuvių kalbos mokytojų reikalas?“. Mokytoja pristatė skaitymo sampratos kaitą. Išsiaiškinome, kad skaitymas – tai ne tik mechaniniai veiksmai, bet ir mąstymo būdas. Susipažinome su skaitymo supratimą lemiančiais veiksniais, keletu skaitymo strategijų. Pranešėja pabrėžė, kad skaitymo įgūdžiai savaime neišsivysto, juos turi ugdyti įvairių dalykų mokytojai. Kiekvieno dalyko tekstas turi būti skaitomas ir suprantamas naudojant skirtingas strategijas, nes vaikai turi išmokti mąstyti kaip matematikai, chemikai ir kitų sričių specialistai. Vaikai stebi aplinką ir mokosi iš suaugusiųjų, todėl mokytojai pirmiausiai turėtų nedaryti kalbos klaidų, taisyti mokinių klaidas įvairių dalykų pamokose, mokyti vaikus kelti klausimus.
Lietuvių ir anglų kalbų mokytoja Vidutė Kuzmauskienė pasidalijo patirtimi įgyta lankantis Vilniaus rajono Marijampolio Meilės Lukšienės gimnazijoje. Gimnazija išsiskiria tuo, kad joje nėra skambučių iš pamokų (pamoką planuoja ir jos trukmę stebi mokytojas) ir mokytojai naudoja suplanuoto vertinimo metodą (iš anksto įvardijami mokiniai, kurie bus vertinami pamokoje). Mokytoja aptarė gimnazijoje naudojamą mokinių vertinimo, įsivertinimo ir asmeninės pažangos stebėjimo sistemą, ją palygino su priemonėmis taikomomis mūsų mokykloje. Pranešėja pabrėžė, kad vertinimo ir įsivertinimo procesas veiksmingas tik tuomet, kai vyksta nuolat ir sistemingai. Klausytojams buvo pristatyti įvairių tipų mąstymo žemėlapiai ir pateikta praktinė užduotis.
Dailės ir technologijų mokytoja Rasa Uleckienė vaizdžiai papasakojo kas yra „Žalioji klasė“, parodė jau įrengtų ir ugdymui naudojamų klasių pavyzdžių, aptarė klasės įrengimo galimybes mūsų mokykloje.
Renginį užbaigė Vidos Petrulionienės pranešimas apie Kauno Petro Daunio ugdymo centrą, kuris skirtas regos ir autizmo spektro sutrikimų turinčių vaikų ugdymui. Pranešėja kalbėjo apie centre įrengtas ugdymo erdves, turimas priemones ir taikomas metodikas, jas palygino su Specialiojo ugdymo skyriuje turimomis ugdymo galimybėmis ir naudojamais metodais.
Tikime, kad mokytojų įgyta ir pasidalinta patirtis skatins ieškoti patrauklesnių būdų organizuoti ugdymo procesą, padedantį pagerinti mokinių pažangą.

DSCF2055.JPG DSCF2056.JPG DSCF2057.JPG DSCF2058.JPG DSCF2061.JPG DSCF2063.JPG DSCF2065.JPG DSCF2067.JPG DSCF2068.JPG DSCF2069.JPG DSCF2070.JPG DSCF2073.JPG DSCF2075.JPG DSCF2076.JPG DSCF2078.JPG DSCF2079.JPG DSCF2081.JPG DSCF2082.JPG DSCF2083.JPG DSCF2084.JPG DSCF2085.JPG DSCF2087.JPG DSCF2090.JPG DSCF2091.JPG DSCF2092.JPG DSCF2093.JPG DSCF2095.JPG